DYNAMICS 365 BUSINESS CENTRAL

Din næste opgradering bliver den sidste …

 

En lang række tilpasninger i ERP-systemet har gjort det besværligt at opgradere – indtil nu.

Fortidens udfordringer forsvinder i fremtidens Dynamics 365.

En afgørende udvikling for alle virksomheder, der overvejer at opgradere fra C5, XAL eller NAV til Business Central i skyen. 

Kom med i skyen

Microsoft CRM-softwaren var første skud på en ny platform, hvor udfordringerne med tilpasninger bliver løst via udstrakt brug af apps. Apps fungerer, som var de en del af standardsystemet - bare uden at være det. De ligger nemlig udenpå i stedet for indeni. 

Den nyeste ERP-løsning hos Microsoft, Dynamics 365 Business Central, fungerer på samme måde. Nu er det muligt at undlade add-ins og i stedet benytte add-on moduler som apps. Opgraderinger fra Microsoft vil derfor kunne tages i brug løbende uden nævneværdige omkostninger til implementering. 

Hvad gør du med systemtilretninger?

Med den nye tilværelse i skyen skal tilretninger foretaget i Dynamics NAV gennemgås og muligvis justeres, så de fungerer som add-ons fremover. Dette kan i nogle tilfælde være udfordrende, når der er brugt flere år på at planlægge, fintune og optimere.

Hvis du er indehaver af en Dynamics NAV-løsning, og overvejer at opgradere til den nyeste cloud-version i form af Business Central, kan det være svært at gennemskue, hvad en opgradering reelt vil kræve.

Derfor har vi skabt CloudReady. 

Hvad er CloudReady? 

CloudReady er en tilstandsrapport, der viser lige præcist det, I mangler for at kunne opgradere til Dynamics 365 Business Central i skyen – og få fordel af løbende opdateringer til lavere omkostninger.

Konceptet sikrer, at du får en vurdering af din løsnings sammensætning, kvalitet og holdbarhed set i det nye add-on perspektiv. En vurdering, som du kan bruge til at beslutte både retning og hastighed for forandringerne og samlet vurdere hvilke områder, der er mest problematiske at tage med i en opgradering. Herunder kan du evaluere de forretningsprocesser, der er involveret. 

Et ERP-system minder på mange måder om et byggeri – med løbende tilbygninger og vedligehold. Derfor opdeler vi CloudReady anbefalingerne i 3 kategorier, så du nemt og trygt kan prioritere de rigtige ting først:

Få mere at vide om CloudReady

 

K2

Tilpasninger, der kan flyttes over, men som bør overvejes mht. design.

 

K3

Tilpasninger, der ikke kan flyttes over 1-til-1, og som kræver ny proces og anvendelse

Det bedste beslutningsgrundlag

Prisen for en CloudReady-rapport starter fra 20.000 kr. ex moms

Cloudready er en aftalt proces, der sikrer dig et dybt beslutningsgrundlag og sørger for, at du ikke kommer afsted med at bruge tid og penge på noget, som ikke kommer igen i tilbagebetaling.  

På baggrund af analysen vil det være muligt at vurdere hvilke elementer det kan betale sig at medtage og hvilke man bare skal lade udgå, og erstatte af ny funktionalitet i form af nye tillægsmoduler eller af en anden metode til løsning af behovet.

Få mere info om CloudReady

keyboard_arrow_up