PreBuild Dynamics 365 Sales skabte værdi hos 3S fra dag ét

PreBuild Dynamics 365 Sales gav overblik over salgsprocesserne med kort oplæringstid

3S har aldrig haft en CRM-løsning før. De håndterede istedet deres salgsaktiviter i regneark. Da mange medarbejdere derfor ikke havde prøvet at arbejde med CRM før, var det vigtigt, at 3S fik en løsning der var overskuelig for medarbejderne. Valget faldt på Optimates PreBuild løsning til Dynamics 365 Sales. Løsningen virkede fra dag ét, den var nem for medarbejderne at bruge, og er nu en fast del af medarbejdernes hverdag. Dét har givet virksomheden et bedre overblik over deres kunder og deres salgsprocesser.

En overskuelig løsning som skaber værdi for forretningen

3S havde brug for en CRM-løsning der var nemt for medarbejderne at gå til. Med en Dynamics 365 Sales PreBuild fik 3S det de forventede - en løsning der virkede fra dag ét.

3S havde aldrig haft en CRM-løsning. Det betød også, at medarbejdernes rutiner skulle ændres, fordi de var bygget op omkring regnearks. Derfor var det vigtigt for 3S med en overskuelig løsning, som var nem for medarbejderne at gå til.

"Vi valgte at gå med en PreBuild udgave af Dynamics 365 Sales fordi folk her i virksomheden ikke var vant til at arbejde med et CRM-system og derfor skulle vi have en overskuelig løsning at starte ud med”.

Dynamics 365 Sales blev valgt som platform, da løsningen er en del af Microsofts platform. Det gav en vis genkendelighed i måden funktionaliteten virkede på - medarbejderne var jo vant til at arbejde med office pakken.

"Den er nem at arbejde i, og vi har mulighed for selv at lave nogle tilretninger uden at skulle have fremmed konsulentbistand ind hver gang".

At valget faldt på en PreBuild løsning viste sig også at være en god beslutning.

 

Gnidningsløs implementering

PreBuild løsningen viste sit værd ved implementeringen, som gik som forventet.

”Implementeringen af CRM-løsningen gik gnidningsløst. Vi var ikke i tvivl om, at løsningen var professionelt sat op, da vi fik den tildelt. Samarbejdet mellem 3S og Optimate gik helt uden problemer".

Under implementeringen satte 3S pris på, at der var en jordnær kommunikation, som var til at forstå. Efter implementeringen fik 3S en undervisningsdag, hvor medarbejderne blev trænet i den nye løsning. Og løsningen blev taget godt imod.

"Den vejledning vi har fået, har været overskuelig og forståelig. Det er utroligt vigtigt, når vi sidder en flok mennesker, der aldrig har arbejdet med et CRM-system. Vi kan også se det her bagefter, at alle folk har taget løsningen til sig, og de arbejder alle sammen 100% med den".

At løsningen er taget godt imod er 3S glad for, for det har rykket virksomhedens processer.

"Vi har fået mere styring på vores planlægning i salgsarbejdet. Vi har fået større overblik over den enkelte kunde, da vi har fået registreret hele kundens bedrift i CRM-løsningen".

3S har fået det de forventede af deres CRM-løsning. Men i takt med, at medarbejderne er begyndt at bruge løsningen og har ændret deres arbejdsprocesser, er der også opstået nye ønsker. Derfor påtænker 3S at arbejde videre med løsningen over tid, så de i stadig større grad kan effektivisere deres forretning.

 

3S blev hjulpet godt i gang med godt samarbejde

Om samarbejdet med Optimate fortæller 3S yderligere:

"Samarbejdet med Optimate har været fantastisk ind til nu. Men ved at løsningen har virket fra dag ét af, har vi ikke haft det store behov for at kontakte Optimate efterfølgende. Vi har dog haft et opfølgningsmøde nu her for 14 dages tid siden, hvor vi gennemgik hele aftalen. Vi har kun stor ros til Optimate".

 

Om 3S

3S har specialiseret sig i salg af produkter til landbruget, herunder både råvarer og hjælpeprodukter til den enkelte bedrift.

3S's gevinst ved samarbejdet:

Mere struktureret salgsproces

business-contract-handshake-sign

Medarbejdere der dagligt bruger CRM

single-man-actions-monitor

En overskuelig CRM-løsning der virkede fra dag ét

cog-double-1

keyboard_arrow_up