Business Intelligence til Tony’s Chocolonely

 

Tony's er en hurtigt voksende virksomhed. For at kunne fortsætte denne vækst var de flade data fra Dynamics NAV ikke længere nok. For at kunne træffe velbegrundede valg, valgte vi derfor at arbejde med en BI-løsning.

"Vi ønskede at kunne lave krydsindsigt hurtigere og opnå bedre ledelsesinformation"

Kort fortalt

  • Microsoft Dynamics NAV.

  • Resultatopgørelse fås med et tryk på en knap.

  • ROI på markedsføring.

  • Klarhed om vækst.

  • Direkte indsigt i omkostninger pr. enhed.

presentation-analytics

Hvad bruger du Business Intelligence til?
 

"Vi bruger BIRDS til alle discipliner indenfor Tony's. Det er især rart til finansrelaterede spørgsmål. Jeg bruger det til månedsafslutning, resultatopgørelse og f.ekd. udtræk af balancen fra systemet. Salg får også meget ud af løsningen. For eksempel kan vi nu hurtigt og nemt lave bruttomarginanalyser. Men Supply Chain arbejder også i stigende grad med BI for at lave gode tværsnit og se lagerbeholdninger."

Var der nogle udfordringer under implementeringen?

"Vi var egentlig ikke bekymrede for, at det ville være svært at få BI-værktøjet til at virke. Vi så forbindelsen med vores infrastruktur i skyen som en udfordring. Gennem en slags SCRUM-session så vi på, hvad der skulle gøres for at sikre, at 9altitudes "Out-of-the-box"-løsningen ville fungere inden for vores eksisterende løsninger i skyen. 9altitudes og vores Cloud-partner SaaSplaza kom med en god løsning til det."

 

Hvordan understøtter Business Intelligence din vækst?

"Vi er en ret ung virksomhed, vi har eksisteret i 10 år nu, og fra sidste år er vi også aktive i USA. I Portland i staten Oregon for at være helt præcis. BI-værktøjet er afgørende for, at vi også kan overvåge godt der. Særligt gode salgsanalyser hjælper os med at se, om vores marketingaktiviteter giver det ønskede afkast. Det kan vi ikke få fra det eksisterende NAV-miljø, vi har virkelig brug for en god BI-løsning."

Hvordan forløb processen sammen med BIRDS?

"Tony's Chocolonely er en ung og ambitiøs virksomhed. Vi er 'vilde med chokolade, seriøse med mennesker'. Vi er ikke kun det over for bønderne vi arbejder med i Vestafrika, men også over for vores eget folk. De er vant til at arbejde med godt værktøj. De arbejder hurtigt og effektivt. Den måde, vi arbejdede med 9a Smart Insights på, passede fuldstændig ind i det billede. Konsulenterne, der kom forbi, talte vores virksomheds sprog og havde en god fornemmelse for, hvordan man implementerer værktøjet og giver os værktøjerne til at arbejde med det.

Se flere referencer:

keyboard_arrow_up